کیان پاورپوینت

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه

کیان پاورپوینت

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه

دانلود پاورپوینت روش یادگیرى اکتشافى

پاورپوینت روش یادگیرى اکتشافى

پاورپوینت روش یادگیرى اکتشافى در 40 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات40
حجم4338 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت
  
توضیحات کامل

پاورپوینت روش یادگیرى اکتشافى در 40 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت  pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدّمه

تعریف روش یادگیرى اکتشافى

فواید روش یادگیرى اکتشافى

مراحل آموزش براى یادگیرى اکتشافى

محدودیت هاى روش یادگیرى اکتشافى

پیشنهادها

جمع بندى نهایى

 

بخشی از متن

چکیده

امروزه آن دسته از روش هاى آموزش که یادگیرنده را محور آموزش قرار داده، با استقبال بیشتر نظریه پردازان تعلیم و تربیت مواجه شده است. مبحث حاضر بررسى روش یادگیرى اکتشافى را به عنوان روشى یادگیرنده محور مطمح نظر قرار داده، ضمن اشاره به تعریف این روش، فواید و مراحل آن را توضیح داده، برخى از محدودیت هاى آن را متذکر شده است و در پایان پیشنهادهایى را براى کاربرد بهینه آن در کلاس درس ارائه مى کند.

مقدّمه

در بین روش هاى یادگیرى، برخى «معلّم» را در کانون یادگیرى قرار داده و فعالیت هاى یادگیرى را به طور عمده پیرامون او به گردش درمى آورند. این گونه روش هاى یادگیرى را روش هاى معلم محور یا آموزش مستقیم مى نامند. در گروه دیگرى از روش ها شاگرد در کانون یادگیرى قرار گرفته و معلم به مثابه زمینه ساز و تسهیل کننده فعالیت او عمل مى کند. این گونه روش هاى یادگیرى را روش هاى یادگیرنده محور مى نامند; یعنى دسته اى از موقعیت هاى یادگیرى که مشارکت دانش آموزان را درگیر تعیین اهداف مى کند و امور زیر را مورد تأکید قرار مى دهد:

ـ اهداف مؤثر;

ـ تعامل با دانش آموزان;

ـ توانایى معلم در پذیرش عبارات نادرست;

ـ به هم پیوستگى و خود پیروى گروه;

ـ زمانى خاصِ مسائل و تجارب شخصى.

این مبحث، به مرور یکى از روش هاى یادگیرنده محور تحت عنوان «روش یادگیرى اکتشافى» پرداخته و ضمن بررسى فواید و مراحل اجراى این روش، محدودیت هاى آن را نیز متذکر شده و در پایان، شیوه هایى را براى کاربرد بهینه آن در کلاس درس ارائه مى کند.

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.