دسته بندی | پزشکی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 94 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
آسم
بیمارى آسم نوعى افزایش پاسخ راههاى هوایى ریه به محرک هاى مختلف است. در بیشتر از نیمی از موارد بیماران مبتلا به آسم خصوصا کودکان سابقه شخصى یا خانوادگى آلرژى مانند آب ریزش بینى، کهیر و اگزما و یا آلرژىهاى غذایى وجود دارد.در آسم ناشی از آلرژی به مواد حساسیت زا مانند گرده گیاهان، اجزاى حیوانى مثل مو، پر، پشم، گرد و غبار خانگى و قارچ ها سبب افزایش شدت بیمارى مىشوند. بنابراین در مورد بیمارانى که زمینه آلرژى دارند باید تا سر حد امکان رویارویى با مواد حساسیت زا را کاهش داد. وجود پوستههای و موهای جداشده از بدن حیوانات خانگى در محیط زندگى در بروز حملات آسم موثر است. محیط زندگى باید کاملاً تمیز و عارى از هرگونه گردوغبارى باشد. بندپایان بسیار کوچکى در گرد و خاک خانگى و در میان پرز هاى فرش و موکت وجود دارند که به آنها «مایت» یا "هیره" گفته مى شود. مایت ها با چشم غیرمسلح دیده نمىشوند و به صورت انگل در محیط زندگى انسانى و حیوانى زندگى مى کنند. ورود مایت ها به دستگاه تنفس سبب بروز و افزایش شدت بیمارى آسم مى شود.
آلرژی چیست؟
شما زمانی دچار آلرژی میشوید که دستگاه ایمنیتان نسبت به موادی که به طور معمول بیضررند، مثل گردههای گل یا مایتها موجود در گرد و خاک و یا مدفوع حشرات، وارد ریهها میشوند، حساسیت بیش از اندازه پیدا کند. سپس دستگاه ایمنی که این بار نسبت به ماده مزبور حساس شده، هر بار که حتی با مقادیر بسیار اندکی از آن مواجه می شود، واکنش بسیار شدیدی از خود نشان میدهد. همه آلرژی ندارند. برخی از مردم از لحاظ ژنتیکی استعداد ابتلا به این عارضه را دارند (یکی از والدین یا هر دو آنها دچار آلرژی هستند) و برخی نیز تنها در واکنش به محیط دچار آن می شوند. یک نظریه موسوم به فرضیه نظافت این طور عنوان میکند که آلرژیها بهایی است که در ازای حفظ خود و کودکانمان، در برابر میکروبهای بیماریزا با استفاده از مواد پاککننده و آنتیبیوتیک میپردازیم. نکته این است که عدم مواجهه با آلودگیها، گرد و غبار و برخی عفونتهای سالیان نخست کودکی، بعدها دستگاه ایمنی را در برابر این عوامل دچار حساسیت بیش از اندازه میکند. به عنوان مثال،در تحقیقات صورت گرفته در اروپا متوجه این نکته شدهاند که کودکانی که در تماس مرتب با حیوانات و اصطبلها هستند، کمتر از کودکانی که در روستا و مزارع زندگی نمیکنند، دچار تب یونجه میشوند. از سوی دیگر، مواجهه مکرر با برخی آلرژیها، مثل همین مایتهای موجود در گرد و غبار ممکن است فرزندان پدر و مادرهای مبتلا به آلرژی را گرفتار آلرژی کند.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 861 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
بدن انسان مجموعه ای از چند دستگاه است که با هماهنگی کامل کار می کند و سلامت جسمی و روانی آنان نتیجه هماهنگی بین دستگاه های مختلف است که توسط دستگاه های ارتباطی عصبی و غده های درون ریزانجام می شود.
به غیر از عوامل فیزیولوژیکی و وراثتی درونی نوعی دیگر از عوامل بیرونی یا محیطی هستند که بر سلامت جسمی و روانی ما تاثیر گذار خواهند بود.
سلامت روانی چیست؟
تعادل بین اعضا و محیط در رسیدن به خود شکوفایی حداکثر رضایت به دست آمده از تقابل فردی و اجتماعی دستیابی همه مردم بالاترین سطح ممکن از سلامت انسجام اجتماعی و تعامل و بهبود کیفیت زندگی
«سلامت روانی»
از نگاه انجمن کانادایی بهداشت روانی
بخش اول:
بازخوردهای مربوط به «خود» شامل:
الف. تسلط بر هیجان های خود؛
ب. آگاهی از ضعف های خود؛
ج. رضایت از خوشی های خود.
«سلامت روانی»
از نگاه انجمن کانادایی بهداشت روانی
بخش دوم:
بازخوردهای مربوط به دیگران شامل:
الف. علاقه به دوستی های طولانی و صمیمی؛
ب. احساس تعلق به یک گروه؛
ج. احساس مسئولیت در مقابل محیط انسانی و مادی.
«سلامت روانی»
از نگاه انجمن کانادایی بهداشت روانی
بخش سوم:
بازخوردهای مربوط به زندگی شامل:
الف. پذیرش مسئولیت ها؛
ب. ذوق توسعه امکانات و علایق خود؛
ج. توانایی اخذ تصمیم های شخصی؛
د. ذوق خوب کار کردن.
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 174 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
خطر حسابرسی به معنای احتمال ارائه نظر نا مناسب درباره صورت های مالی است . موضوع ارزیابی خطر حسابرسی وتاثیر آن درافزایش قابلیت اعتماد اطلاعات منعکس شده در صورتهای مالی از چنان اهمیتی بر خوردار است که انجمنهای حرفه ای پیشگام چون انجمن حسابداران رسمی آمریکا ،انجمن حسابداران خبره انگلستان و ویلز، فدراسیون بین المللی حسابداران وموسسات حسابرسی بزرگ بطور جدی وپیگیر به موضوع خط حسابرسی پرداخته اند .
احتمال خطر حسابرسی در سطح مانده هر حساب به سه احتمال خطر ذاتی ، احتمال خطر کنترل واحتمال خطر عدم کشف تجزیه می شود .
احتمال خطر ذاتی : عبارتست از احتمال رخ دادن یک تحریف با اهمیت در یک حساب با فرض این که برای آن کنترل داخلی وجود نداشته باشد .
احتمال خطر کنترل : عبارتست از احتمال این که سیستم کنترل داخلی صاحبکار نتواند به موقع از رخ دادن یک تحریف بااهمیت پیشگیری یاآن را کشف کند .
احتمال خطر عدم کشف : احتمال اینکه روشهای رسیدگی حسابرسان سبب شود به این نتیجه برسند که تحریف با اهمیتی در حساب وجود ندارد در حالی که حساب مزبور واقعا حاوی تحریف با اهمیت است .
خطر کنترل:
1)برآورد اولیه خطر کنترل
2) برآورد نهایی خطرکنترل
برآورد اولیه : حسابرس پس از کسب شناخت اولیه از سیستمهای حسابدارای وکنترل داخلی ، خطر های ذاتی وکنترل را براورد می کند که این براورد اولیه وی را در تشخیص قابلیت حسابرسی واحد مورد رسیدگی یاری می رساند .
برآورد نهایی: در صورت قابل حسابرسی بودن واحد مورد رسید گی حسابرس به آزمون های کنترل می پردازد که می خواهد بر انها اتکا کند . سپس با توجه به نتایج حاصل از آزمون کنترل ودستیابی به اطلاعات بیشتر در طول اجرای کار ممکن است برآورد اولیه از خطر های ذاتی وکنترل را تعدیل کند .
شناخت اولیه از سیستم کنترل داخلی وبرآورد اولیه از خطر کنترل با اهداف زیر انجام می شود:
1) تشخیص قابل حسابرسی بودن صورت های مالی
2) تدوین استراتژی حسابرسی
3) تعیین خطر عدم کشف برنامه ریزی شده
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 453 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 241 |
مقدمه
طبق قانون اساسی همه کشورها وظیفه اداره امور اقتصادی ، دفاعی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی به عهده دولت محول گردیده است ، در قانون اساسی ایران نیز دولت مکلف به انجام وظایف مذکور می باشد و برای اداره امور کشور اقدام به تشکیل سازمان های دولتی با توجه به نوع فعالیت شان به دو گروه زیر تقسیم می شوند :
الف – سازمان های مجری فعالیت های دولتی ( سازمان های غیر انتفاعی دولتی ) : این سازمان ها برای تحصیل سود ایجاد نشده اند و جهت افزایش رفاه اجتماعی افراد جامعه ومردم تاسیس گردیده اند و برا ی اجرای برنامه های اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی دولت تاسیس می شوند و به 2 دسته ذیل طبقه بندی می گردند
دسته اول – وزارتخانه ها :واحدهای سازمانی مشخصی هستند که به موجب قانون به این عنوان شناخته شده یا بشود ( ماده 2 قانون محاسبات عمومی ) به عنوان مثال : وزارت آموزش و پرورش ، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری .
دسته دوم – موسسات دولتی : واحدهای سازمانی مشخصی است که به موجب قانون ایجاد و زیر نظر یکی از قوای سه گانه اداره می شود و عنوان وزارتخانه نداشته باشد ( ماده 3 قانون محاسبات عمومی ) برای مثال : نهاد ریاست جمهوری ، سازمان جنگلها و منابع طبیعی و دیوان محاسبات کشور .
ب – سازمان های مجری فعالیت های از نوع بازرگانی : ( سازمان های انتفاعی وابسته به دولت ) : این سازمان ها در راستای تحقق اهداف و انجام مسئولیت های قانونی خود تشکیل شده اند و در مواردیکه قانون اجازه می دهد بهای کالا و خدماتی را که به مردم ارائه می دهند ازآنان دریافت می نمایند ، بنابراین سازمان های مجری فعالیت های بازرگانی دولت به سازمان های اطلا ق می گردد که علاوه بر آنکه هزینه های تولید کالا و خدمات را از محل درآمدهای خود تامین می کند مبلغی سود نیز برای دولت تحصیل می کنند . شرکت های دولتی شرکت های دولتی از سازمان های بازرگانی وابسته به دولت می باشند و مطابق با ماده 3 قانون محاسبات عمومی شرکت دولتی واحد سازمانی مشخصی است که به موجب قانون تشکیل شده باشد و بیش از 50 درصد سرمایه آن متعلق به دولت باشد مانند : شرکت فولاد ایران ، سازمان های منطقه ای آب و برق
تفاوت سازمان های بازرگانی با سازمان های دولتی و غیر انتفاعی
1-ماهیت و هدف : هدف اصلی تشکیل سازمان های بازرگانی عموماٌ سود است در حالیکه سازمان های دولتی بنابر ضرورت های اجتماعی و قانونی تاسیس می شوند و سود نمی تواند انگیزه ای برای تشکیل آنها باشند .
2- تفاوت در مالکیت : مالکیت سازمان های دولتی عمومی است و مالکان و سهامداران آن همه مردم کشور و دولت می باشند و مالکیت فردی یا به صورت سهام قابل خرید و فروش وجود ندارد .
3 – تفاوت در نحوه تامین منابع مالی : در سازمان های دولتی منابع مالی از طریق وصول مالیات ها و سایر درآمدهای مرتبط با انحصارات و مالکیت دولت و فروش منابع ملی که متعلق به همه آحاد جامعه است تامین می شود و لیکن در موسسات بازرگانی منابع مالی از طریق سهامداران خصوصی تامین می شود .
4 – ارتباط بین درآمدها و هزینه ها : در سازمان های دولتی هزینه ها با در آمد ها مرتبط نیستند بلکه هزینه ها در حدود اعتبارات مصوب تخصیص می یابند ، در حالیکه در موسسات بازرگانی هزینه ها در ارتباط با درآمدها ایجاد می شوند و میزان هزینه و سرمایه گذاری به میزان بازدهی و سود آوری بستگی دارد .
5 – تفاوت در هدف از وصول درآمدها : هدف از وصول درآمدهایی نظیر مالیات بیشتر توسط دولت ، تمرکز ثروت نیست بلکه هدف توزیع عادلانه ثروت و تقویت بنیه مالی دولت برای خدمت بیشتر به جامعه است .
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 3160 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 101 |
l صنعت اکستروژن دارای تاریخی بالغ بر 150 سال است
اولین مورد از این فرایند گزارشی از جوزف براماه و مربوط به سال 1870 میلادی است این گزارش پرسی را شرح میداد که سرب ذوب شده یا دیگر مواد نرم را به داخل یک غالب استوانه ای پمپ میکرد
در سال 1820 توماس بور برای تولید لوله بوسیله اکستروژن پرسی هیدرولیکی ساخت و بوسیله ان سیلندرهای سربی ساخت
اکستروژن سرد فولاد برای اولین بار در اروپا در اواسط دهه 1930 شروع و بعضی از ساز برگهای نظامی مثل پوکه گلوله وغیره از فولاد تولید شد
در همین زمان توسط المانیها نیز تحقیقاتی در زمینه اکستروژن سرد
فولاد انجام شده بود که به دلیل حفظ اسرار نظا می تا سال 1924 انها را به چاپ نرساندند.
l بعد از جنگ جهانی دوم ارتش امریکا توانست با اکستروژن سرد پوسته های فولادی وگلوله 75 میلیمتری درست کند
l سال 1947 شرکت MFG توانست توپهای 105 میلیمتری را بسازد
مواد اولیه
l بلوک پر یا تو خالی گرم شده
l برای ساخت پروفیلهای تو خالی بلوکهای تو خالی لازم است
l در ساخت لوله میتوان بلوک را قبل از اکستروژن سوراخ کرد
انواع اکستروژن
A-از نظر جابجایی بلوک در ماتریس :
l اکستروژن مستقیم
l اکستروژن غیر مستقیم
l اکستروژن ضربه ای
B-از نظر محصول:
اکستروژن تو پر
اکستروژن تو خالی